کاربرد تلسکوپ های 2023
نوشته شده توسط : asemaneshab

کاربرد تلسکوپ به میزان جمع آوری نور و مقدار بزرگنمایی آن بستگی دارد. هر چه این مفادیر بهتر باشد تلسکوپ کاربرد بیشتری دارد و می توان از آنها برای مطالعات مختلف استفاده کرد. در ادامه این مقاله به کاربرد تلسکوپ، ویژگی های تلسکوپ های جدید و نحوه عملکرد آنها می پردازیم. تلسکوپ ها برای بهیود دید اخترشناسان به جهان بالای سرمان طراحی شده‌اند، به‌طوری که مشاهده ستارگان را به یک ماجراجویی جذاب تبدیل می‌کنند.

آن‌ها کهکشان‌ ها، سحابی‌ ها، سیاره‌ ها و دیگر عجایب آسمانی را با وضوح و عمق باورنکردنی به ما نشان می‌دهند. حال اگر تردید دارید که کدام یک از انواع تلسکوپ‌ بهترند و کدام مدل برای خرید تلسکوپ مناسب است، نیازی به صرف ساعت‌ ها جستجو در اینترنت نیست. ما در این مقاله چندین مدل از انواع تلسکوپ، از حد پایه تا پیشرفته از جمله انواع مختلفی مانند انکساری، عکس‌بردار و تلسکوپ‌های ماکستوف کاسگرین را بررسی کرده‌ایم، پس همراهمان بمانید.

 

کاربرد تلسکوپ Celestron NexStar 4SE: بهترین انتخاب برای افراد مبتدی

این تلسکوپ یک‌ انتخاب عالی برای شروع کار اخترشناسان مبتدی است‌، چون ‌استفاده از آن بسیار ساده است و تصاویر واضح و روشنی می‌گیرد. همچنین کنترلر دستی محکم اما ارگونومیکی دارد تا بتوانید آن را به‌ طور دقیق کنترل کنید. میدان دید این مدل ممکن است محدود باشد اما نرم‌ افزار اسکای ‌آنلاین و توانایی هدایت‌ خودکار آن به یافتن سریع اجرام در آسمان شب کمک می‌کنند. همچنین کنترلر دستی این تلسکوپ ۹ سرعت مختلف برای حرکت دارد که حرکات دقیق یا جستجوی سریع در آسمان شب را ساده می‌کند.

یک نکته مهم در مورد کاربرد تلسکوپ‌ های نکستار مصرف بالای باتری آن‌هاست‌.‌ در صورت خرید این مدل از یک منبع تغذیه خارجی مثل پاور بانک یا پاور استیشن استفاده کنید‌. به‌طور کلی باید بگوییم که این تلسکوپ به نسبت تصاویر واضحی که به شما نشان می‌دهد و قابلیت‌های بسیار متنوعش، قیمت مناسبی دارد. اجزای تلسکوپ نکستار را بررسی کردیم و نقاط قوت و ضعف آن را برای شما عنوان کردیم تا در خرید تلسکوپ مدل 4se دچار تردید نشوید.

 

Celestron Inspire 100AZ: بهترین تلسکوپ ارزان

کاربرد تلسکوپ 100az برای کسانی که بودجه محدودی دارند یا تازه می‌خواهند وارد دنیای نجوم شوند، بسیار خوب است. اجزای تلسکوپ 100az شامل لوازم جانبی مختلف است، کیفیت ساخت آن خوب است و مشخصات کاربرپسندی دارد که کار با آن را آسان می‌کنند.

دیافراگام ۱۰۰ میلی‌متری‌ این مدل میزان نور ورودی را به شکل قابل‌ توجهی افزایش می‌ دهد تا مشاهده اجرام آسمانی با نور کم مانند سحابی‌ ها و کهکشان‌ ها را راحت‌تر کند. همچنین فاصله کانونی این مدل زیاد است و به مشاهده با جزئیات سیاره‌ ها و اجرام نزدیک‌ تر با بزرگ‌نمایی زیاد کمک می‌کند.

Celestron Inspire 100AZ با انواع لوازم جانبی همراه عرضه شده است. از جمله دو عدسی چشمی، یک چراغ‌ قوه ال‌ ای‌ دی قرمز برای حفظ دید در شب، سینی لوازم و جوینده استارپوینتر پرو برای پیدا کردن سریع سوژه مورد نظر شما و یک آداپتور گوشی هوشمند برای عکاسی نجومی ساده با گوشی هوشمند. مهمترین ویژگی این تلسکوپ قیمت پایین آن است. کاربرد تلسکوپ با توجه به قیمت این دستگاه هوب ارزیابی شده است.

 

 

کاربرد تلسکوپ در علم 

 

Celestron Astro Fi 102: بهترین انتخاب از نظر قابلیت حمل

اگر قابلیت حمل تلسکوپ برایتان مهم است، مدل Celestron Astro Fi 102 را انتخاب کنید. این تلسکوپ گزینه‌ ای عالی برای شروع کار کسانی است که می‌خواهند در جهان شگفتی‌ های آسمان شب غوطه‌ ور شوند‌، حتی اگر تجربه‌ای در ستاره‌شناسی نداشته باشند.

این تلسکوپ به‌ نحوی طراحی شده است که وزن سبکی داشته باشد تا برای جابه‌جایی و نصب آن هیچ نگرانی نداشته باشید. Astro Fi 102 از اپلیکیشن اسکای پرتال استفاده می‌کند که به‌طور خودکار 100000 جرم آسمانی را پیدا کرده و شناسایی می‌کند تا شما بتوانید درباره آن‌ ها مطالعه کنید.

تلسکوپ استرو فای 102 از طراحی ماکستوف کاسگرین استفاده می‌کند و دارای دیافراگم بزرگ و فاصله کانونی بلند است. این ترکیب به‌ معنای فراهم‌سازی بزرگ‌نمایی عالی و مناسب برای مشاهده سیاره‌ها است. همچنین این مدل میدان دید وسیعی دارد که برای دیدن خوشه‌ های ستاره‌ ای و سحابی‌ ها مناسب است، بدون این‌ که نیاز باشد تلسکوپ را به‌طور مکرر موقعیت‌ دهی کنید.

البته باید به ظاهر پلاستیکی این مدل نیز اشاره کنیم. گرچه کیفیت دوربین، جابه‌جایی راحت و استفاده ساده از این تلسکوپ، کیفیت ساخت آن را جبران می‌کنند. کاربرد تلسکوپ استروفای برای شروع کار مناسب است.

 

برای اطلاع از مقاله بهترین تلسکوپ‌ های ۲۰۲۳ به روی لینک کلیک کنید.

 

کاربرد تلسکوپ Celestron NexStar Evolution 9.25: بهترین انتخاب با قابلیت هدایت خودکار

اگر دنبال تلسکوپی با قابلیت هدایت خودکار هستید، فکر می‌کنیم Celestron NexStar Evolution 9.25 یک مدل استثنایی است که آسمان شب را به‌طرز شگفت‌انگیزی پیش چشمان شما می‌آورد.

این تلسکوپ از لوله اپتیکی اشمیت کاسگرین با دیافراگم 235 میلی‌ متری برخوردار است و پایه تک‌ شاخه‌ای مستحکمی دارد که ثبات و دقت را تضمین می‌کند. این تلسکوپ از یک باتری لیتیوم یونی قابل شارژ استفاده می‌کند و 10 ساعت بی‌ وقفه می‌توانید به آسمان شب خیره شوید.

لوازم جانبی همراه تلسکوپ بسیار خوب هستند از جمله جوینده نقطه قرمز، مورب ستاره‌ ای، سینی لوازم، آداپتور برق، کنترلر دستی و دو عدسی چشمی (13 و 40 میلی‌متری).

نکستار اولوشن 9.25 انتخاب ایده‌ آلی برای شیفتگان به نجوم است که دنبال تلسکوپی با کیفیت بالا می‌گردند. همچنین این مدل انتخاب مناسبی برای عکاسی نجومی با نوردهی طولانی است، زیرا پایه موتوری آن می‌تواند اجرام آسمانی را در هنگام حرکت آن‌ها دنبال کند. در ضمن این تلسکوپ قادر به اتصال به شبکه وای‌فای است تا بتوانید آن را از طریق اپلیکیشن سلسترن اسکای پورتال کنترل کنید.

با وجود طراحی بی‌نظیر نکستار اولوشن، وزنش سنگین است و قابلیت حمل خوبی ندارد، بنابراین برای استفاده در طول سفر زیاد مناسب نیست. البته کیفیت بالای تلسکوپ و کیفیت ساخت آن، تا حدی این موضوع را جبران می‌کنند. اگر دنبال یک تلسکوپ هدایت خودکار ممتاز می‌گردید، این مدل را انتخاب کنید.

 

 Celestron Astro Fi 130: بهترین گزینه ارزشمند برای مشتاقان به نجوم

حتی با‌ آن‌ که تلسکوپ سلسترون استرو فای 130 در دسته‌ تلسکوپ‌های مقرون به‌ صرفه قرار نمی‌گیرد، اما قیمت آن از بسیاری دیگر از تلسکوپ‌ های این مقاله کمتر است. اگر تازه اخترشناسی را شروع کرده‌اید یا حتی تجربه زیادی ندارید، این تلسکوپ به واسطه فناوری که از آن استفاده می‌کند و دوربین خوبش، تجربه ستاره‌شناسی را برایتان فوق‌ العاده می‌کند. کاربرد تلسکوپ سلسترون استروفای برای دید در شب مناسب است.

این مدل دیافراگم 130 میلی‌ متری دارد که می‌تواند کاربرد تلسکوپ را بیشتر کند به دلیل اینکه مقدار زیادی نور را جمع‌ آوری می کند تا اجرام آسمانی با نور کم را شب‌ها بهتر ببینید. فاصله‌ کانونی 650 میلی‌متری‌ این تلسکوپ نیز میدان دید وسیعی را فراهم می‌کند تا قسمت بزرگ‌ تری از آسمان را با وضوح بالا مشاهده کنید. از طرفی این مدل محکم و همچنین سبک است تا حمل آن آسان باشد و با توجه به پایه مستحکم، جوینده نقطه قرمز و عدسی‌های خود، قیمت تلسکوپ fi130 بسیار مناسب است. کاربرد تلسکوپ fi130 در مقایسه با قیمت آن کاملا عادلانه است.

 

تلسکوپ های 2023 

 

Celestron NexStar 8SE: بهترین تلسکوپ موتوری

NexStar 8SE تلسکوپی برای نصب و استفاده بیرون از منزل است‌. همان‌ طور که افراد مبتدی از سادگی استفاده از این مدل لذت خواهند برد‌، متخصصان نیز می‌ توانند از امکانات زیادش و امکان عکاسی نجومی آن استفاده کنند. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن سلسترون پورتای اسکای یا سایر اپلیکیشن‌‌ های مربوط برای پیدا کردن ستاره‌‌ها استفاده کنید.

پس از نصب و هماهنگ‌سازی، می‌توانید با کنترلر دستی اجرام آسمانی متنوعی مانند سیاره‌ها، کهکشان‌ها، ستارگان دوتایی، خوشه‌های ستاره‌ای و سحابی‌ها را هدف قرار دهید. برای تازه‌ کارها گزینه‌ای هم برای گشت در آسمان وجود دارد که تلسکوپ را به سمت اجرام مختلف هدایت می‌کند.

موتور تلسکوپ بدون هر نوع صدایی و دقیق عمل می‌کند. ردیابی خودکار این مدل آرزوی تمام ستاره‌شناسان است که این اجازه را می‌دهد که تصاویری با نوردهی طولانی بگیرند و این تصاویر را بعدا می‌توان ویرایش کرد تا عکس‌هایی خارق‌ العاده از کهکشان ثبت شوند. اگر به‌ صورت جدی به ستاره‌شناسی و مطالعه اجرام آسمانی علاقه دارید، این مدل را انتخاب کنید. البته باید قیمت بالای آن را نیز در نظر بگیرید.

قیمت تلسکوپ 8se بسیار بالاست. با‌ این‌ حال خرید آن برای کسانی که کاربرد تلسکوپ حرفه ای را می دانند و به طور جدی به مشاهده آسمان یا عکاسی نجومی می‌پردازند، ارزشمند خواهد بود.

 

نتیجه

در این مقاله به کاربرد تلسکوپ، قیمت، لوازم جانبی تلسکوپ ها و نحوه عملکرد آنها پرداختیم. کسانی که قصد خرید تلسکوپ را دارند برای انتخاب تلسکوپ باید تحقیقاتی را انجام دهند. این تحقیقات شامل قیمت تلسکوپ، کاربرد تلسکوپ، کیفیت ساخت و میزان عملکرد آن است. خریدار باید این نکته را هم در نظر بگیرد که از تلسکوپ چه می خواهد و بداند که تلسکوپ چگونه کار می کند؟

خریدار باید دانش کافی در مورد تلسکوپ داشته باشد تا بداند تلسکوپ چگونه کار می کند. شما اگر قصد خرید تلسکوپ دارید می توانید به سایت موسسه طبیعت آسمان شب مراجعه کرده و جزئیات و اطلاعات کافی را در مورد تلسکوپ ها به دست آورید تا خریدی مطمئن و ایمن داشته باشید.

 

برای دانلود مقاله کاربرد تلسکوپ های 2023 روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت موسسه طبیعت آسمان شب و کاربرد تلسکوپ های 2023

 

 





:: برچسب‌ها: عکاسی از راه شیری , بزرگترین سیاه چاله های جهان , سیاه چاله ها , آسمان شب , عکاسی از کهکشان راه شیری , کهکشان راه شیری , عگاسی نجومی , عکاسی شب , عکاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: